Fantastiske hjemmesider til lav pris

Jeg tilbyder rimelige priser, som passer til projektets omfang

Hvad koster en Wordpress hjemmeside?

Hvordan kan det være, at markedsprisen for et Wordpress website varierer så meget?

Alles behov er forskellige. Dette både ift. behov, tidshorisont og selvfølgelig budget. Et website indeholder mange lag af kompleksitet, og man kan i praksis blive ved med at fylde på. Det er din forretning som afgør hvor mange af disse lag der skal lægges vægt på for at nå til et tilfredsstillende resultat. Det er derfor der er så stor forskel på hjemmesideprojekter og deres tilhøjrende priser.

Mine services er målrettet til startups op til mellemstore virksomheder, og mine priser for et website ligger typisk imellem 15.000 og 70.000 kr. (eksl. moms). En Woocommerce webshop er typisk et tillæg på omkring 20.000 (eksl. moms).

Prisberegner

Udregn din prisramme på et par minutter

Jeg kan altså ikke give en præcis pris her med det samme, men jeg har lavet en prisberegner til dig, som kan give dig en god indikation af hvad en realistisk prisramme vil være for dine behov. Ved hvert punkt i beregneren, kan du finde forklaringer (både korte og lange) ved flere valg, så du bedre kan tage dine beslutninger.

GET STARTED

Tak! Jeg kontaker dig meget snart.

Din virksomhed

Hvordan vil du beskrive din virksomhed?

Din virksomheds størrelse har bl.a. betydning for hvilken Wordpress hosting  (webhotel og tilhørende services) dit site bliver leveret på.


0$

You need to select an item to continue

Behov og budget

Hvilken type standard website ønsker du (Standard løsning)?

Vælg for at se information om den enkelte type
Et site som dette viser kort relevant information om din virksomhed, så dine kunder kan finde frem til dig, og få et indtryk af din forretning. Indeholder typisk fast indhold som sjældent ændres. 
Hvis online tilstedeværelse er vigtigt for din virksomheds markedsføring. Ofte behov for at tilføje nyt og ændre indhold. Det kan fx være landing pages til virksomhedens kampagner.
Som ved "Online virksomhed", men her lægges der ekstra vægt på både ydeevne (som påvirker både oplevelsen og SEO), samt optimering af ønskede sider, så de leverer de ønskede konverteringer. og dermed giver din virksomhed flere kunder

0$

You need to select an item to continue

Selve indholdet

Hvor meget indhold skal der laves og hvordan?

Husk, at der skal fremstilles indhold for hvert sprog. Layoutet er selvfølgelig det samme, men både tekst og billeder (der inkluderer tekst) skal leveres. Dette kan dog gøres af dig selv efter første sprog, samt understøttelse af flere sprog er på plads.

Her menes et forventet estimat over side-skabeloner med forskelligt indhold og layout, herunder "Kontakt", "Om os", "Forside", samt diverse undersider. Har du fx to side-skabeloner, kan du selv oprette de sider du vil, med disse to skabeloner.


Processen hvor indholdet skabes kan både være forholdsvis kort og meget omfattende. Det afhænger af dine ressourcer. Men det er helt sikkert, at de ressourcer man benytter på dette altid er givet godt ud, da det skaber et solidt fundament under dit site og dets anvendelse. Det endelige pris estimat afhænger derfor af hvor grundig du vil være med dette.

Uddybende forklaring (Pop-up)

Vælg her hvilke services du ønsker:


Personer med stærkt kendskab til både forretning og brand, kan oftest lave de bedste tekster, men hjælper naturligvis gerne med dette.


Analyse og afklaring af din virksomheds målgruppe


Fælles workshop med dig hvor struktur og overordnet indhold planlægges



Udarbejdelse af skitser (wireframes) som stærk base for endeligt design eller udvikling


Udarbejdelse af funktionel UX prototype til test. Bygges i Adobe xD og giver dig mulighed for at teste både indhold og interaktion, online i en browser (inden hjemmesiden udvikles).


Test af design/prototype på målgruppe inden sitet udvikles

Vælg for at se information om den enkelte type

Udformningen og strukturen af dit indhold er utroligt vigtigt. Vælger du dette punkt, har du en klar idé om det indhold du vil have på dit site (Tekst, billeder, video, side typer, sitemap mm.), og herunder styr på din målgruppe. Dog anbefaler jeg, at denne fase vægtes højt. Faktisk, jo grundigere man er med denne proces, jo mere bæredygtigt og effektivt bliver dit site. Både opbygningen af sider og tekster har stor betydning for din hjemmesides ranking på søgemaskinerne (SEO).

Som minimum bør vi sammen have en kort indledende workshop hvor indhold og struktur afklares. Derfor tillægges der her i estimatet en udgift til dette.

Uddybende forklaring (Pop-up)

0$

You need to select an item to continue

Valg af løsning

Hvilken løsning ønsker du?

Vælg for at se information om den enkelte type.

Note: Dette valg påvirker ikke prisen her, men prise ved flere efterfølgende valg, vil være forskellige.

Vil blive bygget i anerkendt Wordpress tema, og det vil dette som bestemmer den overordnede visuelle linje (Typografi, farver, billeder og sammensætning kan man naturligvis selv bestemme)

Fordele

  • På den korte bane billgere
  • Projektforløb kortere

Ulemper

  • Disponeret for fejl med tiden
  • Ydeevne ikke optimal (hovedsageligt på mobil)
  • Design er i grove trækt styret af valgt standard tema (men de enkelte dele kan tilpasses dit brand)
  • Valgt tema bestemmer funktionaliteten. Flere omkostninger for ønsket funktionalitet som ikke leveres af temaet
Uddybende forklaring (pop-up)

Fordele

  • Bæredygtig løsning
  • Et site som passer perfekt til din virksomheds behov
  • Lille risiko for fejl med tiden, og skulle de opstå er de hurtige at fixe
  • Det er dig som ejer koden, og sitets virke er ikke afhængige af tredje parter
  • Efter første launch kan du let selv tilføje indhold i de aftalte side-skabeloner
  • Frihed til at få lavet det design som du drømmer om
  • Skræddersyet kode betyder højere ydeevne

Ulemper

  • Tager naturligvis lidt længere at udvikle
  • Højere pris i udgangspunktet, men har man plads i budgettet, vil man se, at denne udgift hurtigt er tjent ind, ift. den langt lettere vedligeholdelse
Uddybende forklaring (pop-up)

0$

You need to select an item to continue

Webshop og ekstra egenskaber

Hvilke egenskaber skal dit site have?
(Kan altid tilvælges senere)


En webshop involverer en hel række af nye sider, samt ekstra opsætning, herunder betalingsløsning, shipping, emails og meget mere. Omfanget varierer meget, så prisen her er et anslået ekstra beløb.


En pop-up på forsiden hvor brugeren skal give sin accept til, at sitet anvender cookies til registrering af diverse bruger information og adfærd.


En udvidelse der gør det muligt for dine kunder at logge ind og foretage profil specifikke handlinger.


Har du bruger login kan du også vælge at få en eventkalender hvor du kan oprette forskellige events og invitere udvalgte brugere mm.


Et modul som viser en diskret marketing kampagne pop-up på forsiden. Du kan selv let udfylde information samt bestemme hvor meget den skal vises mm.


Her får du en side skabelon til Wordpress, som kan generere nyhedsbrev, som er bygget op til at passe til alle mail klienter. Kan eksporteres og indsættes i diverse mail services (Mailchimp, Hubspot osv.) På denne måde kan du selv oprette smukke nyhedsbreve som du ved ser ens ud hos alle modtagere.


0$

You need to select an item to continue

Behov og budget

Hvilken type skræddersyet website ønsker du?

Vælg for at se information om den enkelte type
Et site som dette viser kort relevant statisk information om din virksomhed, så dine kunder kan finde frem til dig, og få et indtryk af din forretning. Indeholder typisk fast indhold som sjældent ændres. Da du har valgt skræddersyet løsning, anbefaler jeg derfor at bygge denne hjemmeside fra bunden, uden brug af CMS (som her menes uden Wordpress). Da hjemmesidens indhold er statisk, har du ikke brug for en CMS til at oprette og ændre indhold, og udelader du dette, får du en helt top optimeret og lynhurtig hjemmeside. Skal du løbende ændre indhold, vil jeg anbefale dig en af de to andre løsninger.
Hvis online tilstedeværelse er vigtigt for din virksomheds markedsføring. Ofte behov for at tilføje nyt og ændre indhold. Det kan fx være landing pages til virksomhedens kampagner.
Som ved "Online virksomhed", men her lægges der ekstra vægt på både ydeevne (som påvirker både oplevelsen og SEO), samt optimering af ønskede sider, så de leverer de ønskede konverteringer. og dermed giver din virksomhed flere kunder

0$

You need to select an item to continue

Sidste trin

Det endelige pris estimat er :

Oversigt

Description Information Quantity Price
Discount :
Total :

Standard løsningen

– WordPress tredjepartstemaer

TL:DR;

Man kan for billige penge få lavet et flot WordPress site, bygget på et tredjepartstema, på fhv. kort tid. Dette kan være en god løsning, hvis man lige har startet sin virksomhed og budgettet er lille, men kan give en masse hovedpine på sigt, hvis man ikke er forberedt.

Et WordPress site benytter altid et såkaldt tema, der afgør hvordan sitet ser ud og hvordan de enkelte sider er opbygget. Dette kan bygges fra bunden eller man kan købe og installere et tilsyneladende fancy ”færdigbygget” tema for billige penge (det koster ca. $40-60), som er bygget af et eksternt tredjeparts firma.

Disse temaer forsøger at gøre det let for så mange mennesker som muligt selv at kunne tilføje, designe og redigere indholdet på ønskede websider, via såkaldte page-builders, der gør det muligt at gøre alle disse ting, uden kendskab til kode. Herunder leverer de typisk et hav af features, som man kan vælge at anvende på sine sider, som komponenter i et af temaets designs.

Det er websites, som er bygget på et færdiglavet tema som disse, der ofte tilbydes af WordPress website-udbydere, og det kan derfor gøres billigere end hvis man skræddersyer et tema fra bunden.

Med et færdigt tema kan man altså bygge sine egne sider! På papiret kan det se ud som om, at der er intet behov for ekstern hjælp, bortset fra opsætningen af webhotel, WordPress og tema. Derfor ser man ofte WordPress sites blive udbudt til utroligt billige penge, og det er klart, at mange i deres uvidenhed går efter denne løsning. Men ret hurtigt begynder der at opstå problemer.

Fjerdeparts-plugins

De færdiglavede temaer består af en hel bunke af features/plugins (slidere, sektioner, layout komponenter mm.) som leveres af fjerdeparts-virksomheder. Hver af disse vedligeholdes naturligvis af deres egne udviklere (og altså ikke dem som udbyder temaet), og flere udfører ikke denne vedligeholdelse ordentligt. Man ser også ofte, at flere helt stopper med at udvikle på dem. Dette betyder, at de byggesten som temaet er testet til at køre med, lige pludselig ikke virker sammen længere, og det giver en masse fejl, både på de synlige officielle sider (også kaldt frontenden), samt i temaets page-builders og anden content management.

Kan man gøre det hele selv, uden at skulle kode?

Ja, er man født med en designer i maven, og har man sans for webdesign, er det en smal sag at designe noget fhv. pænt i et tredjepartstema. Men har man ikke begge dele, er det straks sværere. Man får af temaet en række værktøjer til at bygge siderne, men det nytter ikke så meget, hvis man ikke ved hvad man skal bygge med dem.

Det er faktisk denne på måde som mange selvudråbte ”webdesignere” sælger deres hjemmesider. De installerer et tredjepartstema og bygger siderne i disses page-builders, uden at have noget som helst at gøre med kode. Man får altså på denne måde et pænt site til at begynde med, men som nævnt ovenfor, giver disse temaer alligevel ofte problemer pga. at enkeltdelene ikke opdateres.

Ydeevnen på færdiglavede temaer

Et tredjepartstema er bygget til at tage højde for alle tænkelige scenarier som ejeren og designeren nu måtte finde på. Derfor er temaet naturligvis nødt til at indeholde kode som understøtter alle disse tænkelige valg. Dette også selvom alle de mulige features ikke anvendes. Denne betydeligt større kodebase har ofte indvirkning på sites ydeevne, og har større risiko for, at der opstår fejl på vejen igennem sitet. Senere hen, er det desuden besværligt, at lave nye strømlinede velfungerende tilføjelser, når kodebasen er er tung og kompleks. Her vil nye udviklere først skulle ind og overskrive/nulstille tema-koden, inden den nye kode kan laves ovenpå. Dette betyder endnu mere kode og når temaet så ændres end dag, kan det være, at det igen clasher med det nye som er lavet.

Denne løsning kan dog stadig være den rette for dig lige nu

Selvom der, som beskrevet, er mange betænkeligheder ved et WordPress site, baseret på et tredjepartstema, så kan det stadig være en fin løsning for dig, på det sted hvor din forretning er nu. Typisk er det tidlige startups og små virksomheder, med små budgetter, som har god gavn af denne type løsning.

Med denne type løsning er du oppe og køre med et ganske pænt site, som kører udmærket på kort sigt, og du kan regne med, at det kører acceptabelt i den første vigtige periode i din virksomheds udvikling. Når du så har lidt mere rum i budgettet, kan du til den tid få lavet et bæredygtig og skræddersyet site. Her kan man naturligvis tage erfaringer og konkrete enkelte velfungerende dele med fra det gamle site.

Men naturligvis er det på alle måder det bedste hvis man har muligheden for at gå direkte til en skræddersyet løsning, som både er gennemarbejdet, bæredygtig, let vedligeholde samt udstråler præcis det man ønsker ens brand skal kommunikere.

 

Den skræddersyede løsning

– WordPress tema bygget fra bunden

TL:DR;

Den skræddersyede løsning giver dig et site som er bygget lige præcis til din virksomheds formål. Både ift. design, udvikling. Det er også bygget som et WordPress tema, men her bygges det helt fra bunden, og betyder derfor en lille kodebase som er let at vedligeholde og udvide.

Når du vælger denne løsning, bliver temaet til dit site lavet fra bunden og tilpasset til lige præcis det som du skal bruge sitet til. Koden til sitet understøtter kun lige præcis de ting som dit website skal kunne. Ikke alt muligt andet som du enten ikke bruger, eller som er svært at holde opdateret.

Ud fra designet, som er bygget på enten eksisterende skitser, eller skitser vi udformer sammen, støbes siderne med de felter og den stil, der besluttes, og herefter kan du eller dine indholdsansvarlige let tilføje nyt information, uden at skulle tænke på hverken stil, struktur eller ydeevne.

Dette er den ”rigtige” måder at gøre det på, så har du budgettet her og nu, er det klart min anbefaling, at du går denne vej. Husk på, at det her kun er den første udgift som er højere end ved tredjeparts standardløsningen. Får du dig en skræddersyet løsning, vil du for det første ikke få alle mulige problemer som kræver løbende hjælp, og for det andet er der meget kortere vej til nye features på dit site, da disse så bliver bygget ind i en kodebase som er nem at overskue for fremtidige udviklere.

Der er ingen tvivl om, at denne løsning på sigt bliver billigere, end en standard løsning, da en lille skræddersyet kodebase giver mindre risiko for fejl, og samtidig er lettere at fixe, når en uundgåelig fejl opstår.

Uden WordPress – Statisk indhold

Har du brug for en skræddersyet hjemmeside, hvor indholdet stort set altid vil være det samme, kan jeg anbefale dig at bestille et site uden CMS. Dvs. uden WordPress.

Her kan man altså ikke logge ind i et bagvedliggende system og selv oprette indhold. Her er alt indhold direkte kodet ind i de sider som udgør din hjemmside. Der er ingen database, og dermed ingen ekstra kommunikation med en server, for at hente sitets indhold.

Dette betyder lyn hurtige indlæsningstider, og dermed en langt mere flydende brugeroplevelse. Prisen vil også være mindre end med WordPress, men da siderne skal bygges én for én, vil det stadig være mere bekosteligt end en standard løsning.

User Experience Fasen (UX)

– Det at forfatte brugerorienteret struktur og indhold

WordPress er et Content Management System (CMS), hvor enhver, med kendskab til forretningen, selv kan redigere og tilføje indhold på sitet.

Man kender typisk sin egen forretning og har derfor en overordnet god idé om hvilke budskaber man vil have ud på sit site. Men selvom man har sin egen plan, som man stoler fuldt og fast på, er det altid godt at benytte nogle ressourcer på at planlægge indholdet og dets struktur/flow grundigt. Dette fordi, at indholdet bør struktureres således, at det er optimeret til internettet, og dette indebærer, at det er let tilgængeligt, let forståeligt, har et naturligt flow og ikke mindst har en struktur som er optimeret til søgemaskinerne (Google, Bing osv.), så din hjemmeside bliver vist korrekt og er placeret godt i potentielle kunders søgninger. Er dette på plads, vil hjemmesiden have et stærkt og bæredygtigt fundament.

En hel disciplin som kaldes for User Experience (også kaldet UX), tager sig af dette. Med udgangspunkt i sitets tiltænkte brugere, kan der laves en persona analyse (Er der flere typer brugere? Hvilke? Hvad karakteriser dem? osv.), og på baggrund heraf, udformes indholdet samt dets struktur og interaktion (i form af skitser og prototyper). Dette testes så af rigtige brugere og resultaterne af testen bruges til at evaluere og ændre indholdet. Sådan kan det køre i ring til du er tilfreds med resultatet som brugertesten viser, og så er dit indhold klar til at blive designet og herefter implementeret.
Dette er den ideelle proces, men mange springer ofte dette skridt over, da de selv føler de har godt styr på indholdet og strukturen, og derfor sparer det væk. Og ja, denne proces kan blive ved i det uendelige, så det handler også om at mærke efter, om hvor langt du finder det nødvendigt at gå, for at sitet virker efter hensigten og får den forventede eksponering og leverer de forventede konverteringer.

Note: Denne analyse, af dine brugeres adfærd, bør i øvrigt ikke stoppe efter sitet er bygget. Man bør hele tiden analysere sine kunders adfærd på sitet, og gennemføre relevante ændringer i indholdet og strukturen, hvis denne adfærd viser et behov for dette.

To Top